One Good Apple

Dnes ráno mi na Macu kleknul hadr. Hned jsem testnul všecky triky co mě napadly, ale žádný z nich nezabral. Zavolal jsem na linku podpory a během pár vteřin mě spojili s nějakým velice ochotným člověkem. Po telefonu se mnou ta paní prošla různé možnosti, ale nic nezabralo. Nakonec zavolala do místního Apple Store a domluvila mi tam za hodinu a půl schůzku.

Jakmile jsem tam přišel, spustili pár testů, aby zjistili proč hard disk zlobí. Když s tím byli za čtvrt hodiny hotoví, dověděl jsem se že hard disk je víceméně kaput. Přesto jsme spustili program na záchranu dat, abychom zachránili aspoň nějaké soubory. Překvapivě to zafungovalo. I když to nějakou dobu trvalo a já tu i po několika hodinách pořád ještě sedím, většina dat se zálohuje, v což jsem při příchodu ani nedoufal.

Uplynulo několik hodin od chvíle co problém nastal a nikdo tu ze mě nedělá blbce. A nejen to, všichni jsou hrozně ochotní zkusit cokoli, co by mi mohlo pomoct. Nabídli mi, že buď provedou celé zálohování za mě, což by obnášelo doplatek z mé strany, nebo že mi dovolí provést to samotnému u nich v obchodě pomocí jejich hardwaru. Dokonce mi navrhli, ať si u nich sednu k internetu, zatímco oni budou zkoumat možnosti záchrany mých dat.

Vzal jsem je za slovo a teď tu v podstatě sedím jako v kanceláři. Dívám se na svůj email a snažím se stíhat nějaké pracovní věci. Je to jako bych byl doma, akorát mě tu toho tolik nerozptyluje. To jak mi tady vyšli vstříc je úžasné a mile mě to překvapilo.

Pochybuju, že by mi nějaký automechanik dovolil, ať se u něj v opravně hrabu ve svém autě, nebo že by mě jiná počítačová prodejna nechala uvnitř takhle vysedávat zatímco bych čekal, až mi někdo opraví počítač. A kdybych si počítač nechal opravit v klasické prodejně, tak by asi člověk, který by jej opravoval, neměl nijak zvláštní radost z toho, že tam sedím a nakukuju mu přes rameno. Těm lidem z Apple to vůbec nevadí, což je supr. Právě díky tomu je Apple taková bomba.

Štvalo by mě, kdybych musel počítač někam posílat, a tam ho nějaký člověk pomaloučku a v klídku opravoval, zatímco já bych nervózně popocházel doma a čekal na nové informace. Moc by mě nepotěšilo ani to, že bych věděl že platím od hodiny a nijak je nemůžu popohnat. Apple k tomu přistupuje jinak. U nich vždycky přesně víte jak na tom jste a toho si velice cením. V průběhu několika následujících hodin zjistím v čem byl problém, dovím se jak se mu do budoucna vyhnout a budu se moct vrátit domů i se svými daty. No není to úžasné?

0 comments on “One Good AppleAdd yours →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *